Glavni meni
Početna
Vesti
Pretraga
Linkovi
Pčinjski region
O nama
Kontakt
Delatnost
Politika kvaliteta
Akreditacija
Centar za analizu i planiranje
Centar za kontrolu i prevenciju bolesti
Centar za mikrobiologiju
Centar za promociju zdravlja
Centar za higijenu i humanu ekologiju
Služba za prav. i ek.-fin. poslove
Kalendar javnog zdravlja
Stručni ispit
Kontinuirana edukacija
Dokumenta
Zdravstvena statistika
Kvalitet vazduha
Javne nabavke
Izveštaji
Praćenje stanja i prognoza aeropolena
Kontrola kvaliteta vazduha
Kretanje oboljenja sličnih gripu
Finansijski plan i izveštaj
Dnevni finansijski izveštaj
Kliknite da biste se ulogovali na Webmail
Korisnička zona





Zaboravili ste lozinku?
Broj korisnika online
Statistika
Posetioci: 932894
INFO: Zaštita od visokih temperatura PDF Štampaj E-pošta
03.08.2017

Na osnovu upozorenja Republičkog hidrometeorološkog zavoda na ekstremno visoke temperature (od 35°C do 39°C stepeni ponegde i preko 40°C stepeni), i s obzirom na to da takve temperature mogu imati negativne posledice po život i zdravlje ljudi, Zavod za javno zdravlje Vranje daje sledeće  saopštenje za zaštitu od visokih temperatura: Poslednjih deset godina uočava se trend  porasta temperature u letnjem periodu što utiče na zdravstveno stanje celokupnog stanovništva. Pravovremene mere mogu smanjiti broj obolelih i umrlih od vrućina, što znači da treba biti spreman ublažiti moguće negativne posledice po zdravlje i trenutno delovati.

Sve vreme tokom trajanja velikih vrućina pridržavajte se sledećih preporuka:

 

  • Rashladite telo i pijte dovoljno tečnosti.
  • Pijte redovno negaziranu vodu i niskokalorične napitke bez kofeina, alkohola i šećera da njima ne izazovete jaču dehidraciju.
  • Izbegavajte boravak na direktnom suncu u razdoblju od 10-17 časova, naročito deca, trudnice, starije osobe, srčani bolesnici i  hronični bolesnici.
  • Ukoliko izlazite iz kuće uvek sa sobom nosite vodu.
  • Izbegavajte naporan fizički rad. Ukoliko radite na otvorenom  češće odmarajte, sklonite se u hlad i popijte 1 – 2 čaše vode svakih 30 minuta.
  • Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi.
  • Nosite laganu široku svetlu odeću od prirodnih materijala. Ukoliko izlazite iz kuće stavite šešir širokog oboda ili kapu i naočare za sunce, a korisna zaštita od direktnog sunca su i kišobrani i lepeze.
  • Redovno koristite sredstva sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja.
  • Jedite češće male i što tečnije obroke. Izbegavajte hranu prebogatu belančevinama. Pripremite mešano sveže voće ili napravite laganu supu, da organizmu vratite izgubljene minerale, vitamine i elektrolite.
  • Ako vozite, izbjegavajte putovanja u najtoplijem delu dana.

 

                                                                         Rashladite svoj dom !

·         Noću  i u toku ranih jutarnjih časova otvorite sve prozore i podignite roletne.

·         Danju zatvorite prozore i spustite roletne, naročito one koji su okrenuti prema suncu.

·         Ako imate klima-uređaj, zatvorite vrata i prozore i podesite temperaturu tako da ne bude niža od 7˚C od spoljne.

 

Pomognite drugima

  • Starije osobe i bolesnike koji žive sami treba posetite bar jednom dnevno.
  • Proverite da li uzimaju lekove, da li im  je potrebna pomoć oko nabavke namirnica ili slično.

 

Ako se osećate loše

  • Ako imate vrtoglavicu, slabost, nemoć, teskobu ili ste izrazito žedni i imate jaku glavobolju, tražite pomoć, što pre se sklonite u hladovinu.
  • Popijte vodu ili nezaslađeni razrijeđeni voćni sok više puta po nekoliko gutljaja.
  • Smirite se i lezite u rashlađenu prostoriju ako imate bolne grčeve, najčešće u nogama, rukama ili stomaku.
  • Posavetujte se s lekarom  u slučaju drugih tegoba ili ako tegobe duže traju.

 

 

ZJZ Vranje

 
< Prethodno   Sledeće >
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Find more about Weather in Vranje, RB